[Plone-pl] dodanie nowego wycentrowanego pola miedzy trescia a stopka

Wojciech Lichota wojciech at lichota.pl
Tue Aug 26 06:52:11 UTC 2008

yanaek pisze:
> Witam, dopiero zaczynam z plone.
> Chcialbym zrobic cos takiego
> Mam serwis www, gdzie jak do tej pory ustawilem portlet nawigacyji po lewej
> stronie, w centrum wiadomo, tresc, po prawej jakies newsy (tez portlet)
>
> Mam do tego dodac jeszcze , na calej szerokosci strony panel z obrazkami -
> logo , edytowalny
> Pomyslalem ze pewnie powinienem zrobic to jako folder z obrazkami, nie chce
> zeby byl widoczny w menu nawigacji, wiec wylacze to we wlasciwosciach
> Jak natomiast umiescic to w centralnej czesci strony, POD wlasciwa trescia,
> [...]

Zakładam, że używasz Plone w wersji co najmniej 3.1.

Rozwiązań twojego problemu jest parę:

1. Modyfikacja viewlet'u.

Na początek przejdź na stronę pokazującą wszystkie użyte viewlet'y, np.:
http://lichota.pl/@@manage-viewlets

Poszukaj nazwy viewlet'u który Ciebie interesuje - w tym przypadku
najprawdopodobniej "plone.colophon".

Wejdź do ZMI (np. http://lichota.pl/manage) i poszukaj
"portal_view_customizations". Na liście która się pojawi wyszukaj
"plone.colophon". Na następnym ekranie klikasz "Customize" na samym dole. Teraz
możesz wklepać kod który weźmie opisany przez Ciebie folder i wylistuje obrazki
z niego.

2. Modyfikacja "main_template".
Jeżeli ten box z obrazkami miałby być gdzieś poza dostępnym viewlet'em konieczne
jest umieszczenie kodu listującego w głównym szablonie.

Wejdź do ZMI (np. http://lichota.pl/manage) i poszukaj tool'a o nazwie
"portal_skins". Następnie wejdź do folderu "plone_templates", a dalej do
"main_template". Tu podobnie robisz "Customize". Na przykład jeżeli panel
obrazków chcesz mieć pod główną zawartością ale nad stopką to musisz kod tego
panelu wstawić za slotem "sub" - a więc gdzieś za kodem:

<metal:sub metal:define-slot="sub">
</metal:sub>

3. Jako portlet.

To już jest raczej wyższa szkoła jazdy ;) Trzeba by stworzyć nowy slot dla
portletów i dodatkowe ekrany do ich zarządzania. Roboty sporo więcej, ale efekt
może być bardziej intuicyjny dla użytkowników.

--
pozdrawiam,
Wojciech Lichota

e-mail: wojciech at lichota.pl