[Plone-NL] Even voorstellen (Gerard Spaargaren)

Gerard Spaargaren gspaar at hccnet.nl
Wed Jun 20 16:28:28 UTC 2007

Beste leden van de Plone-list,

Zo langzaam aan hebben alle "zwaargewichten" zich voorgesteld.  Ik ben echter een gelegenheids-programmeur.  Ik ben secretaris van HCC-Afdeling Rijnmond, en wij hadden een website waar we in de basis-structuur niets konden veranderen.   Op een gegeven moment liepen we hopeloos achter.

Na een tip ben ik op 1-Januari-2006 begonnen met Plone en heb op 1-April-2006 de Plone website in de lucht gebracht (www.hccrijnmond.nl).  Tot nu toe heb ik de site zelf bijgehouden, en heb nog geen ervaring met gebruikers die hun eigen pagina's kunnen maken.   Dat is wel de bedoeling, maar je moet die dingen terdege voorbereiden, vooral qua security.   Naar aanleiding van de website van Rijnmond hebben een paar andere HCC-groeperingen ook een Plone website opgestart.

Wij hebben iets van 120 bijeenkomsten per jaar, vandaar dat de Agenda-feature voor ons erg belangrijk is.  Ik heb dus alle bijeenkomsten voor het hele jaar ingevoerd.  Met de zichtbaarheid van een agenda-item laat ik die bijeenkomst vijf weken van tevoren zien, en als de bijeenkomst geweest is wordt dat item weer onzichtbaar.  Hetzelfde doe ik met "gebeurtenissen" als een nieuws-rubriek.

Zonder enige echte programmeurs-kennis heb ik gevonden hoe sommige zaken van de representatie veranderd kunnen worden.   Daarbij ben ik af en toe door Jean-Paul Ladage geholpen.   Ik heb me nog niet bezig-gehouden met het veranderen van stijl en achtergronden, maar de bezoekers van de site klagen (nog) niet.   Misschien kan ik wat leren van de anderen van de Plone-lijst.

Groet...  Gerard Spaargaren