[Plone-NL] Re: Even voorstellen!

Fred van Dijk fredvd at gmail.com
Tue Jun 19 14:36:23 UTC 2007

Hallo,

Interessant, een nederlandstalige Plone-NL lijst! Korte introductie:

Ik ben Fred van Dijk, ben eigenlijk al een paar jaar aan het 'spelen'
geweest met Plone in mijn vrije tijd tot 2006. Eind vorig jaar ben ik
er dieper ingedoken en ben ik voor mijn oud-werkgever, een
modeltreintjesfabrikant, begonnen ben met het opzetten van 4 lokale
landenwebsites in Plone, waaronder Nederland.  Deze websites draaien
inmiddels maar zelf ben ik werkmatig verhuisd naar een grafisch ICT
adviesbedrijf. Ook daar zijn ze enthousiast over Plone, dus daar gaat
binnenkort een nieuwe site de lucht in.

Plone is 'uit de doos' best aanlokkelijk als CMS, maar heeft een
enorme S-leercurve zodra je huisstijlen krijgt of een licht aangepast
content-type wilt maken met ArchGenXML, of eigenlijk wat dan ook wilt
wijzigen wat niet in de eind user-interface zit. Ik heb ondertussen
enigszins door waar ik wat kan vinden, maar elke nieuwe release van
Plone haalt me weer bijna in met nieuwe kennnis en technieken :-) . Op
de leestafel ligt het 'web component development with Zope 3' waar ik
in ben begonnen, maar dat is voorlopig voor in de avonduren.

Het lijkt me erg leerzaam om eens een gebruikersdag van Plone/Zope in
Nederland mee te (helpen) maken. De vraag is wel wat je op zo'n dag
wilt doen en wie je doelgroep is. Wil je bestaande eindgebruikers meer
met Plone laten doen en/ofeen showcase geven van wat er mogelijk is
voor potentiële klanten van de Zope/Plone bedrijven in NL?

Voor mij interessant is het voorstellen van nieuwe producten, workshop
skinning en ik zou vooral geïnteresseerd zijn in een wat uitgebreidere
demo van ArchgenXML met meerdere objecten. Sommige (oudere) products
hebben een Poseidon schema-bestand bijgeleverd, maar dat is niet meer
als community-versie te krijgen en ArgoUML leest het niet in. Wat me
tot nu toe het meeste heeft opgeleverd is het doorspitten van andere
Products. Use the source :-)

Groeten,

Fred.