[Plone-Hungary] Re: bemutatkozás + néhány kérdés

Reé Balázs ree at greenfinity.hu
2008. Nov. 20., Cs, 07:31:52 UTC

Szia Zsazsa!

Wed, 19 Nov 2008 22:21:15 +0100 keltezéssel zsazsa azt írta:

> Sziasztok!
>
> Ács Zsolt vagyok, informatikus. Már jó néhány éve foglalkozom Python-al,
> amit kisebb fejlesztésekre, illetve prototípus modellek kidolgozására
> használok.
>
> Ráérő időmben el kezdtem foglalkozni / megismerkedni a Plone-al azzal a
> céllal, hogy megtudjam, hogy milyen, mennyire jó, milyen képességekkel
> rendelkezik, stb.
>
> A telepítés meg a default Plone weblap átalakítása gyakorlás jelleggel
> nem okozott problémát, viszont máris olyan gondom van, hogy ha zope
> [...]

A magyarításnak két lépése van:

1. a felhasználói felület legyen többnyelvű

2. a tartalom legyen többnyelvű.

Az elsőnek kapásból működni kell. A másodikhoz a LinguaPlone productot
kell telepíteni, beleértve a források telepítését, és a portál
konfigurációból is telepíteni kell egy új portál létrehozásakor. (Ez egy
későbbi feladat lehet, ha 1. már működik.)

A következő kérdés, hogy mi alapján akarod a nyelvet kiválasztani? Ez is
szabályozható. Az alap beállítás ha jól emlékszem az, hogy a browser
preferencia alapján választ nyelvet, ekkor mindenki a saját nyelvén kapja
az oldalakat. Ha beállítod a browserednek, hogy a magyar nyelv legyen az
elsődleges, akkor is angolul jelennek meg a lapok?

--
Reé Balázs