[Plone-Hungary] Re: e-mail címek biztonságos megjelenítése

Reé Balázs ree at ree.hu
2007. Sze. 30., V, 07:01:02 UTC

Sat, 29 Sep 2007 17:59:22 +0200 keltezéssel Daniel Dekany azt írta:

> Gyanítom, hogy manapság az e-mail cím beszerzés legfőbb eszköze az
> e-mail cím lopkodó vírus/trójai, szóval én is kétlem, hogy a gonosz
> Webjáró botok szívatása jelentősen csökkentené a spam fogalmat.

Szerintem néhány évvel ezelőtt még csökkentette volna, de ma már nem.

A következőkben a Captcha-ról írsz, ami viszont már nem az email cím
gyűjtés témája:

> Viszont, beépített CAPTCHA támogatás, ami nem függ külső szervertől, már
> igen csak időszerű lenne már... ha még a 3.0-ban sincs. Anno röviden
> IRC-ztem erről a Limi-vel, és valami "vallásos" gondja volt vele, de nem
> értettem mi. (És ugyan ez az sf.net-en is... ők sem használnak
> CAPTCHA-t, pedig jön a forum meg tracker spam rendesen. Nem értem, mi a
> gondjuk. Mi az amit itt nem tudok?)

Az a külső szerver annyit csinál, hogy mint szolgáltatás,
legenerálja a stringből a captcha képét. Szerintem nem olyan nagy baj,
hogy ez egy külső szolgáltatás, hiszen az illető, aki a lapot nézi, úgyis
a weben van, tehát mindegy neki, hogy az a kép honnan jön.

Szerintem ahhoz, hogy maga a kép generálás is a helyi szerveren legyen,
az kellene, hogy legyen ilyen algoritmus, vagyis valaki opensource
licensz alatt kiadjon egyet vagy megírja. És mivel a külső szerver a
tipikus alkalmazás számára nem járna sok előnnyel, nem is éri meg
senkinek a rengeteg munka, hogy megcsinálja.

Az hogy Alexander Limi-nek milyen egyéb okai vannak, azt nem tudom, de
az, hogy nincs az általad hiányolt támogatás, nem rajta, hanem kizárólag
a fenti okokon múlik.

--
Reé Balázs