[Plone-Hungary] Re: plone 3.0-ra migrálás

Balazs Ree ree at ree.hu
2007. Sze. 12., Sze, 08:19:48 UTC

Kedves Gyula!

Fri, 07 Sep 2007 10:27:31 +0200 keltezéssel Gyula Berke azt írta:
> Meg szeretném kérdezni a listát arról, hogy mennyire gördülékeny lehetne
> egy apache alatt futó
>      *  CMF: CMF-1.5.7
>      * Debug mode: No
>      * Platform: linux2
>      * Plone File System: 2.1.4
>      * Plone Instance: 2.1.4
>      * Python: 2.3.5 (#2, Oct 16 2006, 19:19:48) [GCC 3.3.5 (Debian
>      1:3.3.5-13)] * Zope: (Zope 2.8.5-final, python 2.3.5, linux2)
> rendszert 3.0-ra migrálni? Vagy jobban járok újrakezdéssel? Ebben az
> esetben, hogy tudom a már meglévő felhasználókat és a tatalmat
> [...]

A 2.1.4 -> 2.5 migráció nem túl problémás, a 2.5 -> 3.0 migráció még
friss, de egyelőre nem voltak nagy gondok.

Amivel munka lehet, az a lokális módosítások (skins), és saját
komponensek, amiket esetleg módosítani kell. Érdemes várni továbbá addig,
amig minden az általad használt 3rd party komponens működik már 3.0-n.

A tartalom migrációja egy helyben történik. Tehát a megoldás menete az,
hogy a migrációt nem az éles szerveren, hanem egy teszt példányon le kell
próbálni. A régi Product-ok és Data.fs mindig legyen elmentve.

> Fórum, FCKeditor, PloneCaptcha, .. productokkal mennyire kompatibilis a
> 3? h

Ezeknek utána kell nézned. A product honlapján kell lenni információnak,
hogy milyen Plone verzióval megy. Ha ott van a 3.0, akkor megy. Milyen
egyéb productokat használsz?

> ttps-es loginolás apache möge állítás mennyire működik?

A https loginolás tudtommal nem változott. A jelenleg ajánlott
konfiguráció: apache + squid, vagy varnish + squid, és a CacheFu
komponens szabályozza a cache-elést a Plone-ból.

> Későbbi javítások a 3asba telepítése egyszerűsödött?

Ezt nem értem.

> a válaszokat előre is köszönöm,

Írj majd a tapasztalataidról a listára!

--